Annons

Annons

House of Dagmar lanserar digital community-tjänst


House of Dagmar lanserar digital community-tjänst

I dag lanserar House of Dagmar, tillsammans med Microsoft och Ombori, en ny app som ska fungera som både support, affärsutveckling och inspirationsdelning med kunder och återförsäljare.

Tanken med tjänsten är att Dagmar vill skapa en personlig och närmare dialog med följare och kunder, och plocka in dem i den beslutsfattande processen. De första månaderna kommer tjänsten att beta-testas av en utvald testgrupp. Omkring 200 kvinnor scoutas på Instagram, Facebook och från Dagmars mest frekventa kunder. Tanken är att de från dag ett ska agera bollplank och vara en del av utvecklingen av produkten, i allt från utseende till UX och funktioner.

Annons

Verktyget för tjänsten blir en app som lanseras i betaversion i samband med Dagmars visning under Stockholms modevecka. I oktober går den live i app store. Användare av appen kommer att bli en del av ett community där man kommer att få tillgång till personlig service och skräddarsydda erbjudanden samt möjligheten att ha en direkt interaktion med Dagmar och andra användare.

– Vi vill skapa en mer personlig dialog med våra kunder och följare. Genom att skapa en app med ett Dagmar Community kommer vi ha möjlighet att vara mer personliga i vår relation där vi ser att vi kan informera, utbilda och interagera med kunden på ett mer personligt sätt än vi någonsin kunnat tidigare, detta är första steget i en digital strategi, säger Karin Söderlind VD & grundare till House of Dagmar.

Utvecklingen av appen är ett samarbete mellan House of Dagmar, Microsoft och Ombori. Utformningen blir som House of Dagmars egen webbshop som förenas med flertal tekniska verktyg som ska skapa en enkel och mer personlig upplevelse för både konsumenter och Dagmars återförsäljare.

– Iden till Dagmars app kom till på Microsofts fashion hack som tog plats för endast några dagar sedan. Att planera, bygga och distribuera en så här pass avancerad app tar traditionellt sett många månader, inte dagar. Vår produkt Gridapp har dock gjort det möjligt för retailers att etablera sig på App Store och Google Play på endast några dagar. Det ska bli väldigt spännande att följa hur appen förbättrar relationen mellan Dagmar och deras kunder, säger Andreas Hassellöf, grundare på Ombori.

– Liksom alla industrier är även digitaliseringen av retail på stark frammarsch och modeindustrin står inför många utmaningar och möjligheter. Därför skapade vi i sommar ett fashion tech hackaton, där en handfull innovativa svenska modebolag som House of Dagmar deltog för att se hur mode och teknik kan skapa nya möjligheter. Det är extra roligt att få vara med när House of Dagmar nu på rekordkort tid lanserar en ny digital tjänst med kunden i centrum som kopplar samman både e-handel, kunddialog och ett community, säger Johanna Snickars, kommunikationschef på Microsoft.

Här kan du signa upp dig med sitt namn och nummer för att få en notis när appen är live.

Foto Dagmar

(26)
(0)
(0)
Annons


Annons

Annons


Annons

För mode och beauty
i din inbox varje vecka
 

Laddar