Annons

Annons

Designer Lisa Yang lanserar egen webshop



Lisa Yang startade sitt modemärket Lisa Yang för sex år sedan. ELLE har pratat med designern för att lära känna henne bättre – dessutom berättar Lisa om märkets nya satsning: en webshop.

Lisa Yangs stora passion för bra design och material ledde henne till en karriär inom design. Hon startade upp sitt modemärke Lisa Yang 2011, ett märke som i dag erbjuder rena och tidlösa mönster i naturmaterial. Lisa Yang har sedan starten för sex år sedan fokuserat på hållbarhet och högkvalitativa kashmir – något som fortfarande är kärnan i företaget. Härom veckan lanserade märket sin första webshop och i samma veva fick vi chansen att prata med designern om hennes stil och syn på design.

Läs också: 30 höstkappor som passar till allt

Berätta om den nya webshoppen.

Annons
Gilla ELLE på Facebook

– Lisa Yang har i dag många fantastiska återförsäljare landet över. Webshoppen är ett bra komplement till återförsäljare och vi vill även kunna erbjuda våra kunder möjligheten att handla från hela kollektionen oavsett säsong.

Beskriv Lisa Yang med tre ord?

– Tidslöshet, självkänsla, kvalité.

lisa-yang-intervju

Porträtt: Lisa Yang

Vem är den typiska Lisa Yang-kvinnan?

– Den modern kvinna i alla åldrar. Hon följer nödvändigtvis inte trender slaviskt men har en stark förkärlek till kvalitet och effortless stilkänsla.

Hur skulle du vilja förklara din egen stil?

– Jag gillar att kombinera det feminina och maskulina. Gärna sportigt och elegant på samma gång. Kanske en hoodie stylad med en skinnkjol och ett par klackar. Jag kan aldrig få nog av mysiga, klassiska kashmirtröjor, jag lever verkligen som jag lär.

Nämn en powerkvinna du inspireras av? 

– Sveriges kronprinsessa Victoria. Jag är lite av en monarkist och tycker att prinsessan Victoria har ett stort hjärta som inspirerar och dessutom är hon fantastiskt duktig på att ha en balans mellan det offentliga och privata livet.

Favorittrend hösten 2017?

– Definitivt chunky kabelstickat, äntligen.

Vad ser vi hos Lisa Yang framöver?

– Vi kommer jobba med större kollektioner och utifrån ett mindre säsongbaserat tänk. Vi kommer självklart arbeta med nyckelplagg inför varje kollektion men även fokusera mer på essentials som löper över säsonger med basplagg som bör finnas i varje modern kvinnas garderob.

Se kampanjbilder från Lisa Yangs höstkollektion.

Läs också:

Just nu-intervju: Elsa Hosk

Jeanne Damas: Här är plaggen alla borde ha i garderoben

Just nu-intervju: Cecilie Bahnsen

 

(0)
(0)
Annons


Annons
Annons
För mode och beauty
i din inbox varje vecka
 
 

Annons

Laddar