Annons

Annons

Modellen Ashley Grahams regler för att trivas med sin kropp



Modellen Ashley Graham har blivit en av våra starkast lysande förespråkare för att skönhet inte har någon storlek. Här berättar hon hur hon själv gör för att älska sin kropp.

Ashley Graham är modell, kläddesigner och inte minst en av våra främsta kroppsaktivister. Hon har varit på omslagen till Sports Illustrated, Vogue, Harper’s Bazaar, och Glamour och blivit utsedd till en av världens mäktigaste personer under 30 av Forbes.

Annons

Hon har designat både underkläder och badmode med det viktiga buskapet att alla kvinnor förtjänar att känna sig sexiga.

För att få lite tips på hur man kan känna sig sexig och vacker även om ens inre tankar skriker motsatsen intervjuade Health Magazine henne, och det här är hennes bästa tips.

LÄS OCKSÅ:

5 FANTASTISKA FÖRDELAR MED ATT HA EN STOR RUMPA

8 SÄTT ATT STÄRKA DIN TONÅRINGS SJÄLVFÖRTROENDE

ASHLEY GRAHAM HATADE SINA CELLULITER TILLS HENNES MAMMA SA DETTA

1. Rör på dig

Oavsett vilken storlek du är – Ashley Graham tycker att det är nödvändigt att du rör på dig.

– Jag tror att du kan vara hälsosam oavsett vilken storlek du är, så länge du tar dig ur soffan och rör på dig. Jag har varit storlek 40 och jag har varit storlek 48, och oavsett storlek har jag alltid varit aktiv, säger hon.

Dessutom kommer all härliga endorfiner ge dig en boost i självförtroendet, och få dig att må bättre över lag.

2. Säg Jag älskar dig

Jo, bokstavligen. Ställ dig framför spegeln och säg ”Jag älskar dig”, till varenda kroppsdel av dig själv – även om du egentligen känner tvärt om.

– Det känns fånigt i början, men ”fake it ‘til you make it”!

Det är trots allt den enda kroppen du har, så du kan lika gärna uppskatta den. Och bli inte nedslagen av att du inte känner kärleken direkt:

– Det händer inte över en natt, men om du fortsätter jobba på det kommer du att tro det till slut, säger Ashley Graham.

3. Skippa lappen

Storleken är verkligen bara en siffra! Kläder måste du ha, och då kan du lika gärna köpa kläder som sitter bra på dig.

– Jag brukar säga att om en 42:a inte passar – köp en 44:a istället! Vem bryr sig om den lilla siffran på insidan av dina jeans. Om kläderna får dig att må dåligt över din kropp – köp en större storlek.

Och om det ändå är så viktigt för dig – klipp bort lappen där storleken står.

– Om du inte ens tänker på det får ditt självförtroende en skjuts. Du kan bara tänka ”Wow, de här jenasen sitter riktigt bra!”, säger Ashley.

4. Strunta i andra

Den största pressen kring våra kroppar kommer från samhällets ideal, reklam, filmer, musikvideos etc. Och tyvärr är det ofta andra kvinnor som är de mest kritiska.

Vad Ashley Graham brukar göra när hon möte kritiska kommentarer kring sin vikt, oavsett om det är på sociala medier eller ansikte mot ansikte, är att fråga sig själv om hon är lycklig.

– Om svaret är Ja, varför bry sig om vad andra tycker? I slutet av dagen är det enda som betyder något att du är lycklig.

5. Hjälp andra att känna sig fina

Som vi skrev ovan är det oftast andra kvinnor som är de största kritikerna.

– Och jag förstår inte varför! Vi har kämpat för lika rättigheter, men mot varandra kan vi vara så elaka, säger Ashley Graham.

Istället för att vara del av den här onda cirkeln borde alla satsa på att sprida positivitet. Sluta skvallra om andra kvinnors kroppar och utseende på ett negativt sätt. Du kommer garanterat att må bättre av det.

– Vad jag tror vi behöver är att lägga tävlingsinstinkten åt sida och börja uppskatta varandra. Om du kan se utanför dig själv och ge en komplimang till någon i din omgivning så kommer det att hjälpa alla. Min mamma sa alltid ”Kill them with kindness” och jag tror att kvinnor behöver göra mot andra kvinnor.

Källa: Health Magazine

Foto: Instagram

Artikel av: Femina 

 

(45)
(0)

Känner du dig stressad? Lär dig hantera din stress med ny digital kurs!

Allt fler människor blir sjuka av stress – och kvinnor är extra utsatta. Det vill vi ändra på! Därför erbjuder ELLE nu i samarbete med MåBra en praktisk webb- och mobilguide med verktyg som motverkar stress och utbrändhet.Metoderna och råden som används har vetenskapligt bevisad effekt. De utgår från ett helhetsperspektiv – det vill säga hur vi tar hand om våra tankar, känslor och vår kropp.

”Stressa ner – lev mer” är fantastiskt bra! Jag har precis varit väldigt stressad i jobbet, men tack vare denna kurs har jag bromsat i tid, innan det gått för långt”
– Therese Lennartsson, Helsingborg, kursdeltagare.

”Jag tycker att kursen är väldigt bra! Jag har rekommenderat den till flera av mina patienter.”
– Andy Smith, fysioterapeut på Ekeby hälsocenter, Uppsala.

Du får bland annat:

  • Hjälp att känna igen och hantera stress
  • Insikt om dina egna stressbeteenden och triggers
  • Konkreta råd som hjälper dig bryta stressmönstret
  • Övningar i andning, mindfulness och acceptans
  • Övningar i meditation och kroppskännedom
  • Djupavslappning före läggdags
  • Video med yinyogapass som släpper spänningar
  • Video med stretch som mjukar upp stressade muskler

Just nu endast 199 kronor – läs mer och börja direkt här!

Annons
För mode och beauty
i din inbox varje vecka
 

Annons

Laddar