Annons

Annons

Vill du se yngre ut? Drick vin!



Enligt en amerikansk studie kan några deciliter vin om dagen vara mer positivt för åldrandet än inget vin alls.

Det är många som är ute efter att se några år yngre ut och metoderna för att göra det är många. Allt från anti rynk-krämer och skönhetsingrepp till olika kosthållningar och levnadssätt har provats av människor världen över.

Annons

I en studie publicerad i The American Society of Human Genetics kan den härligaste lösningen på problemet ha presenterats. Enligt forskare vid University of Iowa kan 1-2 glas vin per dag leda till ett hälsosamt åldrande.

LÄS OCKSÅ: SE HUR ANSIKTET FÖRÄNDRAS EFTER 1, 2 OCH 3 GLAS VIN

Att alkohol skyndar på åldrandet verkar bara stämma om man dricker en större mängd än 1-2 glas/dag – men också om man dricker färre glas än så. Lagom är alltså bäst, enligt studien.

Även om studien menar att färre än ett glas vin per dag skulle vara negativt för vårt åldrande finns det andra fördelar med att inte dricka alkohol dagligen. Bättre sömn, minskad tolerans mot alkohol, finare hy och ökad energi är några av dem.

Med andra ord: vill du gärna dricka ett glas vin till middagen är det okej, men att dricka 1-2 glas vin per dag kanske inte är den bästa lösningen.

(718)
(0)

Känner du dig stressad? Lär dig hantera din stress med ny digital kurs!

Allt fler människor blir sjuka av stress – och kvinnor är extra utsatta. Det vill vi ändra på! Därför erbjuder ELLE nu i samarbete med MåBra en praktisk webb- och mobilguide med verktyg som motverkar stress och utbrändhet.Metoderna och råden som används har vetenskapligt bevisad effekt. De utgår från ett helhetsperspektiv – det vill säga hur vi tar hand om våra tankar, känslor och vår kropp.”Stressa ner – lev mer” är fantastiskt bra! Jag har precis varit väldigt stressad i jobbet, men tack vare denna kurs har jag bromsat i tid, innan det gått för långt”

– Therese Lennartsson, Helsingborg, kursdeltagare.

”Jag tycker att kursen är väldigt bra! Jag har rekommenderat den till flera av mina patienter.”

– Andy Smith, fysioterapeut på Ekeby hälsocenter, Uppsala.

Du får bland annat:

  • Hjälp att känna igen och hantera stress
  • Insikt om dina egna stressbeteenden och triggers
  • Konkreta råd som hjälper dig bryta stressmönstret
  • Övningar i andning, mindfulness och acceptans
  • Övningar i meditation och kroppskännedom
  • Djupavslappning före läggdags
  • Video med yinyogapass som släpper spänningar
  • Video med stretch som mjukar upp stressade muskler

Just nu endast 199 kronor – läs mer och börja direkt här!

 

 

Annons


Annons
Annons
För mode och beauty
i din inbox varje vecka
 
 

Annons

Laddar