Annons

Annons

Telia och Aplace gör modekollektion mot näthat



Kampanjen #hatahat får en fortsättning – nu i form av en minikollektion skapad tillsammans med butiken Aplace.

Du har förmodligen sett Telias reklamfilmer (där Molly Sandén och Magnus Carlsson sjungande går genom tunnelbanan) och tillhörande reklambilder. De är del i initativet och kampanjen #hatahat som startade i våras.

Annons

Kampanjen fortsätter nu genom en modekollektion skapad tillsammans med butiken Aplace. Hoodies, t-shirts, mobilskal, kepsar och pins återfinns i den limiterade kollektionen som släpps den 28 september (på Aplace butiker i Stockholm och Malmö samt på deras webbshop).

LÄS OCKSÅ: MER OM KONSTNÄRERNA BAKOM KOLLEKTIONEN

Konstnärerna och illustratörerna Finsta, Elin Klefbom och Stina Löfgren har skapat varsin symbol mot näthat som tryckts på kollektionen. Överskottet från försäljningen av Fashion Against Hate går till Telias samarbetspartner Friends som aktivt arbetar mot näthat (och andra sorters mobbing).

Gilla ELLE på Facebook

Se några av plaggen nedan.

10
Visa bildspel

/
...
Visa mer

(0)
(0)
Annons


Annons
Annons
För mode och beauty
i din inbox varje vecka
 
 
Annons

Laddar