Populärt: SerietipsTrenderFilmtipsIntervjuer

Telia och Aplace gör modekollektion mot näthat

20 sep, 2016 
AvLisa Arnell
Kampanjen #hatahat får en fortsättning – nu i form av en minikollektion skapad tillsammans med butiken Aplace.
Annons

Du har förmodligen sett Telias reklamfilmer (där Molly Sandén och Magnus Carlsson sjungande går genom tunnelbanan) och tillhörande reklambilder. De är del i initativet och kampanjen #hatahat som startade i våras.

Kampanjen fortsätter nu genom en modekollektion skapad tillsammans med butiken Aplace. Hoodies, t-shirts, mobilskal, kepsar och pins återfinns i den limiterade kollektionen som släpps den 28 september (på Aplace butiker i Stockholm och Malmö samt på deras webbshop).

Konstnärerna och illustratörerna Finsta, Elin Klefbom och Stina Löfgren har skapat varsin symbol mot näthat som tryckts på kollektionen. Överskottet från försäljningen av Fashion Against Hate går till Telias samarbetspartner Friends som aktivt arbetar mot näthat (och andra sorters mobbing).

Anmäl dig till ELLE's nyhetsbrev

Få det bästa och senaste från ELLEs värld direkt i din inbox – anmäl dig något av – eller alla – våra nyhetsbrev! Bocka i ditt val och ange din mejladress så får du nästa utskick i din inbox. Utöver veckans utvalda artiklar får du dessutom ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar, inbjudningar till VIP-shoppingkvällar och olika event. Välkommen!

Se några av plaggen nedan.

Anmäl dig till ELLE's nyhetsbrev

Få det bästa och senaste från ELLEs värld direkt i din inbox – anmäl dig något av – eller alla – våra nyhetsbrev! Bocka i ditt val och ange din mejladress så får du nästa utskick i din inbox. Utöver veckans utvalda artiklar får du dessutom ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar, inbjudningar till VIP-shoppingkvällar och olika event. Välkommen!

Annons