Emilia de Poret investerar i underklädesmärket CDLP
CDLP, kalsongmärket som marknadsförts i ett flertal poddar det senaste året, grundades av Christian Larson och Andreas Palm. 2016 skedde lanseringen, med buller och bång, och sedan dess har underklädesmärket växt sig allt starkare.
– Alla kalsonger vi såg hade stora logos, gjordes i Kina och riktade sig till en sportig man. Vi ville göra något för oss som inte är så sportiga, men tycker om att klä oss snyggt – och sexigt, berättade Christian Larson då.
Han fortsatte:
– För kvinnor finns det alla möjliga typer av underkläder, från sådana de har till vardags till underkläder för dejten och den stora balen. Men vi killar ska alltid ha sportkalsonger. Det ville vi ändra på.
CDLP har, på mindre än 2 år, etablerat sig som NK:s storsäljare, börjat jobba med globala partners som Mr Porter, Selfridges & Bergdorf Goodman och har hyllats i alltifrån FT How to Spend It till Esquire, GQ och Vogue. De har dessutom prisats av magasinet Café.
I ryggen har man, förutom en unik affärsidé, också investerare och delägare som m Michael Storåkers, Johan Renck, Daniel Pilotti och David Sandström. Nu ansluter sig dessutom Emilia de Poret till gänget.
Emilia de Poret kalsongmärket CDLP
– CDLP imponerade på mig med sitt unika och tydliga koncept. Det här är ett modernt modeföretag med en väldesignad produkt, en unik paketering och ett kommunikationssätt som verkligen sticker ut, berättar Emilia de Poret för ELLE.
Hon fortsätter:
– När jag kliver in som investerare är entreprenörerna bakom lika viktiga som varumärket och produkten. Andreas Palm och Christian Larson är en grymt smart och kreativ duo och jag är så stolt över att vara med på deras resa.
En längre intervju om CDLP kan du läsa här!