Boob gör unik t-shirt till förmån för Every Mother Counts – vill peppa alla mammor
Idén till Boob föddes hösten 1999 när grundaren Mia Seipel såg sin syster amma sin nyfödde son med nordanvinden svepande runt den bara magen. Sedan dess har Boobs vision varit att skapa hållbara och smarta plagg som underlättar livet för mammor i alla stadier. Nu presenterar man The-shirt, enligt pressmeddelandet ”en tidlös klassiker som tack vare dubbelt tyg över bysten och en dold mittöppning gör det smidigt och diskret att amma samtidigt som det spegelvända trycket ger en välförtjänt sjävförtroendeboost.”
Läs också: Emma Elwin i nytt designsamarbete – se hela kollektionen
Fem procent av intäkterna för varje såld The-shirt går till Every Mother Counts, en ideell organisation som arbetar för att göra graviditet och förlossning säkert för alla mammor.
”Genom att kombinera funktion, design och välgörenhet med ett upplyftande budskap vill Boob skapa en garderobshjälte som boostar såväl bäraren som andra mammor runt om i världen”, skriver man i ett pressmeddelande.
– Vi är stolta att presentera ytterligare en ny innovation och klassiker för mammor och fantastiskt glada över att vi, i samarbete med Every Mother Counts, även kan bidra till att stötta mammor världen över, säger Mia Seipel, grundare och kreativ chef på Boob.
T-shirten kostar 499 kronor och finns tillgänglig på bland annat boobdesign.com.
Foto Boob x Every Mother Counts