Starbucks lanserar Unicorn Frappuccino
Det är få som inte känner till Starbucks. Kaffekedjan med frihetsgudinnans ansikte som logo har blivit världskända för att servera sitt kaffe i pappersmuggar med kundernas namn felstavade. Givetvis medvetet, vilket har lett till enorm publicitet i sociala medier. Och nu har de ännu en trolig social succé på gång.
Starbucks Unicorn Frappuccino
Unicorn Frappuccino är gjord av en vanlig Frappuccino mixad med mangosirap och sött, rosa ätbart glitter ihop med surt, blått ätbart glitter.
”Precis som myten om enhörningar säger kommer Unicorn Frappuccino med en viss portion av magi”, skriver Starbucks.
Vid första anblick ser drycken ut att vara lila med blå virvlar och smaka sött och fruktigt. När du rör om med sugröret blir drycken istället rosa och smaken blir syrlig. Fortsätt att röra om och drycken ändrar både smak och färg…
Det finns dock en hake: den regnbågsfärgade frappuccinon finns bara i amerikanska Starbuckscaféer och säljs mellan 19-23 april. Men vem har sagt att man inte kan testa att göra en egen?
Foto: Starbucks & unlokt@instagram