Populärt: ShoppingtipsStylingtipsVårmode 2024StreetstyleSe Min LookTrendiga vårskor

Designa egna reflexer med hjälp av årets If-kampanj

16 okt, 2017 
AvLisa Segerson
Det är bokstavligen livsviktigt att synas i mörkret. Därför har försäkringsbolaget If de senaste åren samarbetat med olika modedesigners för att skapa alternativ till de mer traditionella reflexerna. I år är DIY-trenden i fokus för Ifs reflekterande kampanj.
Annons

Det lysande (!) samarbetet mellan försäkringsbolaget If och olika modeaktörer fortsätter. Stil och säkerhet i kombination är både tryggt och snyggt.

För att uppmärksamma hur viktigt det är att synas i mörkret släpper If återigen en produkt som blandar mode med trafiksäkerhet under de mörka månaderna.

– Efter tre framgångsrika reflexkampanjer där vi samarbetat med olika profilerade modeskapare kände vi att det var dags att låta användaren själv få bli designer. Vi använder ett reflekterande garn i stället för en samarbetspartner. Stickat har aldrig varit säkrare! säger Caroline Uliana, informationschef på If.

Anmäl dig till ELLE's nyhetsbrev

Få det bästa och senaste från ELLEs värld direkt i din inbox – anmäl dig något av – eller alla – våra nyhetsbrev! Bocka i ditt val och ange din mejladress så får du nästa utskick i din inbox. Utöver veckans utvalda artiklar får du dessutom ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar, inbjudningar till VIP-shoppingkvällar och olika event. Välkommen!

If skadeförsäkring - reflexer

Det första samarbetet släpptes 2014 och var då med BACK, mössorna från samarbetet Watch your Back syns fortfarande här och var. 2015 skedde samarbetet med jeansgurun Örjan Andersson och kollektionen If you can see me. 2016 var det Weekday som gjort kollektionen och i år är det….du.

Annons

DIY i fokus då försäkringsbolaget lanserar ett reflekterande garn, som man hoppas ska resultera i massor av halsdukar, mössor och koftor i vinter.

– Sedan vi började lanseringen av reflexmode har en rad nya reflexkreationer poppat upp hos bland annat olika butikskedjor, cykelmärken och paraplytillverkare. Det gläder oss att fler nu är med och bidrar till ökad säkerhet för fotgängare, säger Caroline Uliana.

If kampanj

Kampanjen går även i Finland. Se den exklusiva kampanjfilmen nedan.

Hitta det lysande garnet här. 

Läs mer:

Foto: If

Anmäl dig till ELLE's nyhetsbrev

Få det bästa och senaste från ELLEs värld direkt i din inbox – anmäl dig något av – eller alla – våra nyhetsbrev! Bocka i ditt val och ange din mejladress så får du nästa utskick i din inbox. Utöver veckans utvalda artiklar får du dessutom ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar, inbjudningar till VIP-shoppingkvällar och olika event. Välkommen!

Annons