Populärt: ShoppingtipsStylingtipsVårmode 2024StreetstyleSe Min LookTrendiga vårskor

Adobe släpper klädkollektion – med de klyschigaste trycken de kunde hitta

29 sep, 2016 
AvSofia Börjesson
Grattis världen! Nu finns en tröja med trycket "kvinna blir orimligt glad av sin sallad". Och allt är tack vare en rätt smart kampanj av Adobe och den svenska reklambyrån Abby Priest.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

Du har förmodligen sett den hundratals gånger i olika sammanhang. Bilden på den äldre kvinnan som rider på den äldre mannens rygg på stranden. Alltid lika friska, lyckliga och kära. Eller det fasta handslaget, de engagerade kollegorna eller kvinnan som tycker att det är hysteriskt roligt att äta sallad. Nu finns dessa klichéer inte bara i ditt Facebookflöde eller i diverse magasin – utan även i utvalda garderober.

LÄS OCKSÅ: Cos lanserar ny klädkollektion – inspirerad av New York-konst

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

Adobe är mjukvaruföretaget som har gett oss program som Photoshop och InDesign och nu släpper de alltså en klädkollektion – enbart med extremt klyschiga tryck från olika bildbanker. Kläderna i kollektionen Adobe Stock Apparel SS16 kan endast köpas av en utvald skara människor och är egentligen bara en del av en kreativ reklamkampanj som ska uppmärksamma Adobes egna bildbankstjänst.

Annons

LÄS OCKSÅ: 12 beautytrender från Londons modevecka

“Let’s celebrate efficiency, firm handshakes and flawless cosmetic dentistry. Let’s honor hilarious vegetables and seniors smiling at their laptop”, skriver Adobe i sin lookbook och menar att de klyschiga stock-bildernas tid snart är förbi.

Jag vet inte hur du känner, men jag hade lätt köpt en tröja om det hade gått. Och det är fler som känner som jag. Kampanjen har nämligen blivit viral efter att såväl Time som The Huffington Post och AdWeek har uppmärksammat klädkollektionen. På Adobes hemsida kan man läsa kommentarer från villiga kunder som undrar var man kan köpa tröjorna, men samtliga får svaret att kläderna dessvärre inte kommer att gå att köpas av allmänheten.

Fler bilder hittar du i Adobes lookbook här!

LÄS OCKSÅ: Det bästa från Paris Fashion Week

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

Annons